måndag 5 januari 2009

Nu Åker Julen Ut!

Nu får det vara nog med jul, allt eftersom, åker den ut ur mitt hus. Jag längtar efter LJUSET.
Underbart väder har vi haft här i mellansverige i alla fall, hela helgen, lagomt kallt, sådär en -5 och SOL och ett fantastiskt sparkföre. Vi sparkar och sparkar, Tippan och jag. Börjar få muskler i högerbenet, jag kan inte sparka med vänster.

Idag fick jag en ledig dag utan förvarning, det var som en gåva från ovan, eftersom jag arbetat nästan alla dagar utom de röda. Jag åkte till IKEA och köpte gardintyg och nu är julen ett minne blott i alla fall i köket. Jag tar vardagsrummet i morgon.




Observera inte de krokiga gardinstängerna, jag har fixat till dem.

En fundering över julmaten, har jag haft, de senaste dagarna. Jag köpte en julskinka som vägde 4 kg. Visserligen såg den ut att väga 2 kg när den kom ut ur ugnen, men vi var 4 personer som åt någon skiva var på julafton, nu är skinkan slut sedan några dagar. Tippan knaprade på den sista feta kanten i går. Jag bara undrar var tog skinkan vägen? Tippan har inte tillgång till kylskåpet på egen hand.

Ja det är väl bara att erkänna och det värsta är att den har legat på hårda mackor när den har slunkit ner och jag som lever efter LCHF alltså inga mackor! Kan jag ha ätit upp 4 kg julskinka (såg ju ut som 2 kg) i sömnen. Tror inte det heller eftersom jag minns hur gott det var, med hemlagad senap på.

Ja, ja det är bara ut och sparka även med vänster ben.

För att vara ärlig så har väl ett och annat smått och gott från julbordet också slunkit ner i sömnen, för det är oroväckande tomt i kylskåpet.


Det här är en bild från vår vinterträdgård.

Tips från Tippans Täppa gällande hyacinter, köp en lök, placera den i en vacker kruka och sedan gör ingenting! Då blommar den så småningom och doftar så underbart även om man inte hunnit städa.

Hej o Hå

1 kommentar:

Katja T H sa...

Förmodar att denna "söndagsmiddag" utspelar sig denna helgdag? :)
Låter gott! :D