söndag 28 december 2008

Idag har jag heta händer...

man får det när man åker spark med en 35 kilos bouvier, som drar åt ett håll och sparken åt ett annat håll. Även röda kinder får man, av den friska luften och av ilska över en hund som skall lukta på varenda "gul" fläck som finns efter vägen och det är oräkneliga. Jag får ha fördragsamhet med att det är helt nya vägar vi utforskar, helt nya gula fläckar och det som kompenserar hela turen är att det är ett makalöst sparkföre, inga grusade trottoarer här inte, dessutom -3 och sol. Man får bara vara glad att man har en Tippa till sällskap att göra utflykter med.

Nyttig har jag varit också, bakat småfrallor (bild) och kokat köttsoppa (bild).

Jag har ju inte ännu slugat ut hur man får in text under en bild, så bilderna kommer förhoppningvis under texten. Kanske webmastern hjälper mig att rätta till det när hon har ätit köttsoppa.


Köttsoppa



Småfrallor (Ulla`s)

Nu lägger jag in en bild som känsliga ögon varnas för!


En delikatess i Peru! Vill bara säga att jag åt dem inte!

Fem lediga dagar börjar gå mot sitt slut, det har varit underbart skönt. Nu är det bara två dagar arbete och sedan Gott Nytt År!

Avslutar med Tippan i avslappnad ställning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ullas småfrallor ser helt underbart goda ut. Är receptet hemlig eller????/elli

Katja T H sa...

Tack för maten, den gjorde susen. Och klappen också, Danne var till sig av glädje - ytterligare en väska! ;)
Det värmde både kropp och själ. =)

Anonym sa...

Tack för receptet. Dom ska bakas på onsdags morgon. Det blir mao nyårsmackorna!!!!/elli

Anonym sa...

Men fy så goda mackorna blev. Degen var ruskigt kletig så jag tog med slev och skeda ut dom på plåten. Småsega och underbart goda. Dom heter Dannes mammas mackor i min receptbok!!!!!