torsdag 22 januari 2009

Drömprins sökes!

Ja det är nu inte jag som är på jakt, utan Tippan, i allra högsta grad. Jag misstänker dock att hon just nu inte är så kräsen, minsta tax skulle duga. Men så sant som det är sagt att skönheten sitter i betraktarens öga. Så är det och det gäller att se upp, så inte vilken gatukorsning som helst förvandlas till DRÖMPRINSEN.
I alla fall, nu gäller partiellt koppeltvång för Tippan, för "fan" kan flyga i den snällaste, mest väldresserade hundflicka om hon anar att taxen står bakom hörnet. Vi går ut nu på alla möjliga och omöjliga tider, när förhoppningsvis ingen annan är ute, så Tippan kan få "löpa" fritt.


Tippan gör i alla fall sitt bästa för att tala om att hon längtar och vill ha kontakt, hon kissar var tionde meter, jag tycker synd om hundpojkarnas mattar och hussar!
Men så kommer tanken, att om Tippan skulle råka på sin drömprins, helst med bra utseende, storlek och färg och tänk om han skulle ha en trevlig husse utan matte... ja tänk hur trevligt det skulle kunna bli.


Idag har det varit trevliga torsdag, jag har städat, plockat och gallrat ut bilderböcker. Det är hur snyggt som helst på C, D, K, L,M, N och pekböcker. Jag föreslog att vi skulle utlysa barnförbud på barnavdelningen, det skulle kunna bli ett helt nytt grepp inom biblioteksvärlden. Vi skulle kunna vinna pris som "Årets bibliotek" för nya och djärva vägar att nå låntagare". Jag jobbar vidare på projektet och jag fortsätter mitt gallrande och städande.


Nedräkningen har börjat, på måndag flyger hon iväg, Snorkråkan. Bara så där, klipper navelsträngen och åker så långt bort det går att komma, nästan. Kan inte förstå var hon fått sin reslusta ifrån? (själv har jag bara lyckats spara 15 kr till min Brasilien-Argentina-resa.) Om en vecka ligger hon och glassar på Guldkusten. Jag förstår inte hur man kan vilja lämna en härlig vinter för gassande sol och skorpioner, eller vad det nu finns (bedbags) därborta.

Snorkråkan och Erik som åker iväg från sina mammor.


Elli jag fnular in ett foto av söndagens middag så här i efterskott, recept kommer!


Dynamitsoppa med "mammas söndagsbröd" och våfflor.



Nu ska jag göra en morotskaka!


Hej och tack Leverpastej!

4 kommentarer:

Katja T H sa...

Mmmm...morotskaka... Vad gott..!

Anonym sa...

Mamma, bedBUGS heter det :D

Eva och Tippan sa...

Det finns visst bedbags också dom är ännu värre än buggarna.

Anonym sa...

Men så mumsligt det ser ut.
Jag samlar på elefanter. Herregud gör du det också???/elli