söndag 18 januari 2009

Härliga Helg

Som inleddes med en Finfin Fredag. Jag slutade jobbet redan klockan 2, underbart att få komma hem och titta på dammtussarna i dagsljus.
Fnulade på lite grand hemma, vilket innebär att jag flyttar runt saker, slutresultatet blir alltid detsamma, lika stökigt som vanligt.
Ägnade fredagskvällen åt Tv-tittande, det är inte så ofta nuförtiden vilket kanske beror på att min tv inte fungerar.
Men nu passade vi på Tippan och jag, vi invaderade Maggies säng och tv. Där låg vi och fikade och smaskade på grisöron från klockan åtta till halv ett.
Avrundningen på tv-kvällen var en sockerromantisk film "Runaway bride". Åh så underbart det var att se Julia Roberts rådjursögon riktas mot Richard Gere (undras om han har lyft sig) man riktig känner i hela kroppen hur kära de blir innan de själva har fattat det. Ja det var en film för mig just nu.

Ljuvliga Lördag
Har också passerat, en hel dag utan måsten. Jag får dricka kaffe och läsa hur länge jag vill, nästan i alla fall, för till slut står Tippan vid dörren med benen i kors och säger att NU UT!
Eftermiddagen tillbringade vi på soffan, Tippan löper, ja alltså hon har inte skaffat sig en löpmaskin á la Cesar Millan, utan hon gör det hundflickor brukar göra två gånger per år, så soffan har blivit draperad med ett gammalt lakan och filtar.
Som pricken över I:et denna dag var jag bjuden på middag, skinka, potatismos och brunkål, knäckformar med jordgubbssylt och grädde till efterrätt, härligt. Det var Viveka som bjöd mig, det gör lite ont att åka till det gamla hemmet, det måste jag erkänna, jag hade tre så fina år där.

Nu har dygnet glidit in på Sköna Söndag. Så småningom ska vi åka till Täppan och inspektera markerna och söka efter en apportbock, för nu ska det tränas, start på appellplan blir den 17 maj!


Tippan slappar på soffan


Tippan har nå´t konstigt för sig i busken

Återkommer med rapport från Sköna Söndag samt boktips som jag alltid glömmer bort (konstiga vanor jag fått att sitta uppe halva natten, jag är nog jetlagad ännu)

"Det är inte hur man har det, utan hur man tar det" (Nisse Simonsson)

God Natt

3 kommentarer:

Katja T H sa...

Vi kommer gärna på middag ikväll. Mumma.
Jag tror Tippan försöker kamoflerasig under busken och leker kurra gömma. Hon blev nog lite besviken när hon blev fotograferad, förstog nogdå att det inte fungerade... :)

Anonym sa...

Detta med att fnula på, att flytta saker på "bättre platser" är verkligen bäddat för stök!!!
I mitt fall betyder det att allt som inte ska vara i ett rum proppar jag in i mitt arbetsrum som numera ser ut som ett mindre skrot upplag. Förvisso är det klenoder som kan vara bra att ha!!!
Men du! efterätten bestod av knäckformar med jordgubbs sylt och grädde?? HUR ryms det sånt i en liten knäckform???
Tog du inte några matkort???? /elli

Anonym sa...

Mamma, jag skrattade för mig själv här på jobbet när jag läste om att Tippan (inte) har skaffat sig en springmaskin och jag såg bilden framför mig. Chefen kollade konstigt på mig men det bjuder jag på sähär sista veckan på jobbet.
GUD ska veta hur tacksam jag är över dig och pappa, utan er hade jag fortfarande fått sitta här och absolut inte göra någonting.
Tack!
Jag älskar dig!