tisdag 6 januari 2009

Den sista Röda Dagen

är det idag!
Nästa röda dag är den 10 april, Långfredagen!


OBS! Om man vill kommentera, lämna hälsning, eller något annat, gör så här - Klicka längst ned av inlägget. Finstilt står det där kommentarer - klicka - skriv i rutan - fyll i de kryptiska bokstäverna - klicka på URL -NAMN, skriv förnamn (efternamn inte nödvändigt) eller klicka anonym. Sedan är det bara att klicka publicera. Lätt som en plätt, ser mycket krångligare än det är!

För att återgå till Röda Dagar så börjar oxveckorna imorgon. I min kalender för 2009 blänker sidorna tomma. Med tanke på 2008 när allt hände och almanacksbladen räckte inte till, så känns detta nya år något dystert.

Förutom födelsedagar, årligen återkommande märkligt nog, finns bara tre anteckningar.

Den 26 januari, mitt hjärtas Snorkråka tänker klippa navelsträngen och åka till andra sidan jordklotet. Men det är jag inte alls ledsen för, jag får tillbaka min säng och Tippan ska få knapra upp alla skor.

Och det säger jag, DET skobeståndet kommer som god tvåa efter Imeldas (Marcos på Filippinerna). Medan Tip gnager på skor så tänker jag klippa upp alla kvarvarande kläder i kädkammaren till mattrasor.

Det andra "skojiga" är att jag är uppsagd till 1 juni, det är tredje gången som jag blir uppsagd på tre och ett halvt år och ändå har jag arbetat varje dag och mer därtill. Ja ja det är fem månader kvar.

Det tredje som är riktigt ordentligt roligt är att v.29 är det Bouvierläger, Tippan och jag skall på hårdträning!!!

Summa summarum detta är allt roligt vi kan se framemot 2009.
(Önskar att Peruresan var orest)



Men snart är det vår och det börjar gro och pyra på Tippans Täppa, vi får börja plöja och röja och gräva, det är också bara fem månader kvar tills vi flyttar dit. HÄRLIGT!

Hej och Hå nu vi till vår gruva gå!

5 kommentarer:

Magdalena sa...

Så du tänker klippa sönder mina kläder?
Jajaa, då får du också köpa nya när jag kommer hem ;)

Magdalena sa...

Jag hade druckit nyponsoppa såklart :)

Anonym sa...

Vad ska snorkråkan göra på andra sidan jordklotet?????
JAg såg inte den snea gardinstången förrän jag läste om den!!!!
JAg har väl inte heller så mycket antecknat över vad som ska göras detta år. JAg väntar med spänning på att allt skojsigt kommer farandes hit utan förvarning.
Oj vilket spännande liv jag har egentligen!!!/elli

Anonym sa...

Enbart nyponsoppa. varm då kvällarna var kallare :)

Katja T H sa...

Tjohooo! Vad kul det ska bli. :D

Men du får väl hitta på ngt du akn göra för att samla in pengar. Baka bröd och sälja på torget?