tisdag 18 augusti 2009

PARADISE LOST

(Den gungande Bouvieren i förra inlägget är identifierad, det är en Rajfaxare! Kul)

Om någon skulle undra varför det inte rapporteras något ifrån Täppan, så beror det på att vi inte bor där i sommar. Tippan och jag har av olika anledningar i mitten av sommaren återgått till vårt Vinterviste. Nu ägnar vi mycket tid till att "täppa" till det här i vår koja. Återkommer till detta med foton, har just nu ingen kamera, en är utlånad på långlån? (Känner någon sig träffad?) Den andra är glömd på en fest häromveckan.

Hur får man då dagarna fyllda med meningsfulla aktiviteter? Inga problem! när jag väl masat mig upp från spikmattan, så tar Tippan mig med ut på långpromenad. Medan Tippan utforskar varenda grästuva vid vägkanterna så studerar jag balkonglådor och planteringar. Kan bara konstatera att det inte varit någon bra sommar för växtligheten, förutom gräsmattorna förstås.

Tippan har kommit hem från sin Gävlesemester, flocken är återställd och det är härligt. Men nog var det trivsamt i Gävle, många och långa promenader och god mat. Tippan säger Tack till Ola och Siv.
Ja så var det lydnadsträningen då, det enda Tippan har lärt sig denna sommar är att ligga i sängen, mysigt men skräpigt. Nya dagar kommer, när det inte regnar, då ska vi... alla gamla kunskaper sitter ju som en smäck, behövs bara lite uppfrächning ;)

Goda böcker hinner jag ju också med, tänkte rekommendera två, Camilla Ceder, Fruset ögonblick, svensk deckare, riktigt spännande mot slutet.
Joanne Harris, Karamellskorna, en pärla om man gillar magi (för oss som har gått på Hogwarts) det är en fortsättning på Choklad.




GRATTIS!

till mina augusti-
barn.

Maggie den 5
och Daniel den 13










Dagens kloka ord: Använd dagen väl, så räcker den länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med bok rekommendationer. Jag ska låna dom böckerna nästa gång bokbussen kommer.
Det är faktiskt mysigt att fixa till vinter idet med.
Jag ska också börja med det.
Nog för att vi inget sommar ställe har men jag gör liksom om huset till vinterbonad från sommarbonad. Och DE är mysigt!!
Kramisar/elli

darkangel och mumma sa...

Jag har just undrat om Camilla Ceders bok var bra. Den hamnar nog i min nästa beställning.