onsdag 12 augusti 2009

A-DAGEN HAR KOMMIT

Eftersom jag alltid jobbar på att se livet från "the bright side", så har jag gjort listor över trevliga saker man kan sysselsätta sig med i denna tid av arbetsbefrielse.

* Träna Tippan att bli bli en lydnadschampion. (Obs! det är inte Tippan på bilden, jag har knyckt den från Sv Bouvier des Flandres klubbens hemsida)


* Jag kan läsa spanska, men nu talar man väl inte spanska i Brasilien och Argentina. So what, spanska är alltid bra att kunna. Hola.
* Pyssla hemma, städa, sy gardiner och sätta upp saker.
* Packa upp flyttlådor!!! Prioriterat
* Cykla en mil om dagen. Lågprioriterat
* Skriva en roman. Har hållit på länge med inledningen

Vad som skall undvikas är;
* Spela Taipei (jag är spelberoende på tp)
* Allt som kostar pengar.

Än så länge känns två dagar som semester. Eftersom mitt blodvärde nog ännu inte är på topp, så är jag lite trött och stressotålig. Men det bästa när livet tangerar botten är att det bara kan bli bättre.

Hej och Hå nu greppar jag dammsugaren och suger upp 20 kg björkfrön som följt med Tippan inomhus och annat smått och gott.
Tippan befinner sig förresten i Gävle på semester, väntas hem i slutet av veckan, det känns förskräckligt tomt utan henne.

Sensmoral; Livet utan hund är inget liv!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Taipei är fruktansvärt hemskt! Huvva!!! JAg kan ju inte slita mej från detta jävuluiska spel. Utan jag sitter där tills jag får ont i nacken och i huvvet. Men jag ÄLSKAR spelet!!!
Dessutom är listor livet!!!
JAg har alltid listor på gång och jag tror att alla mina flickor har ärvt denna list mani från mej!!!
Ha det gottigt!!!/elli

Annette sa...

det var ju en överaskning att få sen sin bouviervalp här....
Hälsningar Annette
www.rajfax.com