torsdag 20 augusti 2009

EXTREME HOME MAKE-OVER

Jag ägnar mig ju åt att piffa upp mitt hem. Detta har gjorts med diverse fynd och
skruvhjälp. Jag är väldigt duktig på att spika och skruva och sätta upp saker på väggarna men jag måste erkänna att jag inte kan hantera en borrmaskin (fast jag äger en) inte heller en skruvdragare. Så när det gäller tyngre grejor är jag tvungen att hitta någon hjälpsam person som jag kan bjuda hem.

Utelampa fr Rusta 59 kr









Gardintyg från IKEA 29 kr/m












Hylla fr IKEA, Blomlåda fr Lagerhouse, Lykta fr Hus &
Rum, Höstastrar fr Torget. Allt på balkongen.




Hylla fr IKEA i köket, den har jag skruvat upp själv.







Tavor fr Fyndlagret 25 kr /st.






Databord fr Fyndlagret 225 kr.





Sovrumsmatta
fr Fyndlagret 100 kr





Tyg Gunilla fr IKEA, ska bli en kudde och pallöverdrag.















Hallmattor fr Rusta.










Hallgarderoben, jag har målat och hatthyllan
är från IKEA 149 kr







Min gamla pall som också fick färg.


Det börjar bli riktigt trivsamt i Vintervistet, nu ska det bli lite ordning i garderoberna också. Har fått så gott om plats sedan Maggans kläder flyttade till Gävle.
Hämtade min kamera idag och där skulle det just ätas surströmming, det är premiär idag för den som inte vet. Och jag blev bjuden. Huga, vad gott det var, jag åt fyra och dubbelt så många potatisar. Jag är mätt ännu, men nu kommer Tippan och vill ha en kvällsmacka så jag måste väl göra henne sällskap.
Dagens kloka ord apropå fynd; "Den som söker, han letar"

5 kommentarer:

Katja T H sa...

Vad fint det blev! :D
Men surströmmingen lät INTE lockande...
Och naturligtvis gillade dom mig mer! ;)

Maggan och kläderna sa...

Vad fint det blev!! :)

Katja T H sa...

Det kan nog ordnas. Men webmastern har inte dina inloggningsuppgifter längre... Kanske kan man få dom på mailen så ska webmastern fixa det. ;)

Anonym sa...

Anade jag en elefant på den egenupphängda IKEA hyllan??
Gu så fint och mysigt du har.
Avis som bara den är jag över att du ätit sursträmming redan. Snålvattnet rinner! Kram/elli

darkangel och mumma sa...

Jättefint!

Mums för surströmming! Vi äter i morgon.