söndag 13 september 2009

HOME MAKEOVER DEL II

Jag fortsätter att småpyssla och småshoppa. Både och är en lisa för själen när den gör ont.
I dag har vi bland annat ägnat oss åt lite trädgårdarbete, som bestått av ett besök på Plantagen och IKEA. Efter det, gardinbyte och matlagning och några promenader förstås.


Så här trevlig ser min ytterdörr ut numera.


Ny blomma i trappan, jag tycker om blå blommor. Tänker ibland att jag ska fylla hela Täppan med olika blå blommor någon gång i framtiden.

Krukor från IKEA, Bladet heter de.


I Bladetkrukorna ska det planteras Porslinsblommor. Skotten har jag "stjälat" från Matforsbibblan.



Nygamla gardiner, som visade sig passa utmärkt mitt gröna sovrum.




Sovrumsteven har fått en egen "pall". Underbart med tv i sovrummet, så många serier och filmer man kan se under sömnlösa nätter. Fast ärligt talat så somnar jag ifrån de flesta.





Min söndagsmiddag, fläskytterfilé (extrapris på Kvantum) Morötter och blomkål med en rejäl klick vitlökssmör över och Lohmanders vitlöks BA-sås, det godaste på jorden. Jag har faktiskt ätit samma middag tre dagar i rad.






Så här blev mina skor efter Tippans och min promenad idag, tur att hon har svarta tassar så jag inte behöver se hur skitig hon är, det visar ju sig ändå på golv o soffan och i värsta fall i min säng.

Mina kloka ord idag;
Gå inte i lera när det finns asfalt.
Om själen värker, shoppa upp din sista hundring. Det lindrar, åtminstone för en stund.






1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag gillar dina kloka ord!!!!Kram/elli