torsdag 24 september 2009

PROBLEM o eländes elände!

Vaknade i morse med en känsla av uppgivenhet och eländes elände. Vad ska jag göra av den här dagen i mitt liv? Slog på måfå i min "bibel" The Secret, där stod; bestäm när du vaknar vad du vill göra av denna dag, och så blir det!
Ja, det blev en riktigt trevlig dag. Affär ut och affär in, inga större inköp, det tillåter inte A-kassan (vilket jag med en större chock insett). Men i alla fall det är trevligt att ha gott om tid att titta. Ett nytt koppel till Tippan blev det i alla fall, det gamla tappade vi förra veckan. Vi har sökt det, i alla fall jag, Tip struntar fullkomligt i om vi har ett koppel eller ej. Vårt nya favoritpromenadområde heter Töva Lite (Vänta en stund) där kan man gå i skogen på fina spår. Och här kommer PROBLEMET för att komma dit måste vi åka bil. Tippan min allra bästa vän, Go´Nosen och Gullrumpan, lydig för det mesta, social och vänlig, alltså den bästa hund man kan ha. Tippan har börjat TOK-skälla i bilen. Fullkomligt galen är hon, jag har skrikit, kastat nycklar, pratat förståndigt, smekt och levererat godis, förträngt oljudet. Ingenting hjälper, nejdå hon tokskäller, numer hela tiden, igår började hon redan inne i car-porten. HJÄLP vad gör jag? Cesar är ju så långt borta! Tippan, mitt hjärta, som har följt med mig i 2½ år, överallt. HJÄLP!

Från det ena till det andra så blir det fina äpplen i år och jag har tid att göra äppelmos. Jag säger ingenting mina barn, men det kanske kommer en överraskning, rosa!!!


Dagens ord:
Bättre en hund som skäller i skogen, än en som skäller i bilen!

2 kommentarer:

darkangel och mumma sa...

Jag borde ju kunna ge råd. Jag har en lapphund. Och dom skäller. Men jag har blivit mesig.
Min hund skäller i bilen ibland så det ekar. Jag hör det knappt. När grannen håller för öronen inser jag att hon skäller.
Men jag har märkt att träning utomhus på promenaden hjälper. Gå fot, sitta, ligga, sitta fint, cirkuskonster, leta godis... vad som helst. Vi får bättre kontakt och då slutar hon att skälla. Jag får det på köpet.
Men att skrika hjälper inte. Då skäller dom ännu högre. :)
Kanske att se till att hon är lugn innan ni kliver in i bilen. Bara släppa in henne i bilen. Berömma när hon är tyst. Och sen ta ut henne och gå in igen.

Anonym sa...

The secret!!!! Allt du önskar kan du få. Jag försöker följa den jag med!!!! Kramisar i massor