onsdag 24 december 2008

En Fröjdefull Dag

är det idag!

Det är Julafton sedan 45 minuter och Eva har namnsdag!

Jag brukade skriva på min kylskåpsdörr "Idag är det en Fröjdefull Dag" för att jag tycker att ordet FRÖJDEFULL är så vackert.

Fröjdefull det kan man faktiskt vara, kanske inte varje dag, men om man jobbar på saken så... ganska ofta.

Julafton, jag älskar julen, men varje år tänker jag, vänta bara till nästa jul, då ska jag i god tid, baka, salta, städa, ungsbaka o griljera (men det gör jag faktiskt varje år)väva mattor, slakta grisen, virka julklappar, hugga julgran(men jag är sugen på en ädelgran) dock är den nog icke ekologisk. Det var nära att en följde med mig hem i lördags men projektet blev mig övermäktigt, då jag skulle paketera den och baxa in den i bilen, ensam och hundburen var i vägen och jag måste köpa en fot, min gamla finns på någon vind någonstans uppe i norr.
Så jag tog fram min plastgran, svart och silver, tjusig, inköpt på Åhléns i Luleå som tröst för en misslyckad anställningsintervju för några år sedan.
Erik tyckte att vi skulle ställa den på en pall så skulle den se ut som en riktig gran.

Från det ena till det andra så får man, om man köper Må Bra 1-09, en CD med att "gå ner i vikt med mental träning" bara sätta på skivan, somna och man blir smal utan att anstränga sig, hur underbart är inte det? Detta har jag väntat på i hela mitt liv, äta som vanligt, inget svettigt motionerande. Detta är ÅRETS JULKLAPP.

GOD JUL och GODNATT
(Maggan räcker det med komman)

2 kommentarer:

Katja T H sa...

Jajjemen! Nyårsafton är reserverad för dig! =D

Anonym sa...

Tror nog att jag också måste köpa Må Bra tidningen. Herregud vilka mirakel det finns nuförtiden!
Ordet fröjdefull är ett mjukt och mysigt ord. Nu har vi firat jul i Mattila och det var lika mysigt som vanligt så jag tackar för lånet!!!!!/elli