måndag 24 november 2008

Äntligen Måndag

Det var så trevligt att stiga upp i morse när vinden ven runt knutarna så det tjöt. Ur led är tiden fortfarande för mig så jag var vaken från ca 3.30 och då känns det ganska bra att stiga upp 5.30. Tippan var inte så pigg men det bästa med en hund är ju att de aldrig säger nej till en promenad.

Jag tänkte berätta att Tippan är en fullfjädrad servicehund, självlärd, medfödd begåvning. Hon hjälper till med allt tex att bädda soffan och det har hon gjort så många gånger och ordentligt att soffkuddarna knappt håller ihop. När vi promenerar i skogen samlar hon ved som hon försöker släpa hem, det hjälper inte att jag talat om så många gånger att vi inte har någon öppen spis. Kan vara bra att ha, ser hon ut att tänka. För att inte tala om trädgårdsarbete men det återkommer jag till när säsongen närmar sig.

Hej

Inga kommentarer: