onsdag 26 november 2008

Äntligen har jag hittat

en överdel värdig ett bröllop! Nu börjar jakten på underdelen. Efter mycket grubblande och letande blir det i alla fall min älsklingsfärg...svart.

Tippan tänker också komma i svart, hon i päls och jag i poncho, så vi matchar varandra och brudens svarta handskar, jag har sett dem, inköpta i New York. LÄCKRA.

I väntan på att hyacintlökarna skall slå ut så läste jag en bok om Ayurveda och konstaterade att jag visst är en Kaphaperson. "Medkännande, vänlig, stabil, trög, långsam, lägger lätt på sig extrakilon och mjukt hull som är svårt att bli av med, gott minne sävligt sinnelag men har aldrig bråttom och är pålitlig. Skulle hellre vilja vara en Vataperson som har tunn kroppsbyggnad och är mästare på att spurta (men kanske inte så pålitliga ?) Ja tänk så olika livets lotter falla.

Men man kämpar på. Hej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad duktiga när är på att blogga :)
Och jag skrattade så myckket att Robert frågade vad som händer :P
Pusss

Anonym sa...

OJ, jag kan visst inte stava längre :P