lördag 29 november 2008

Äntligen har jag fått en idé

om hur jag ska kunna tjäna mycket pengar, kanske bli rik tom. Jag kan publicera min dagbok. Idén fick jag när jag bläddrade i Lars Noréns dagbok, 1600 sidor med svarta pärmar. Han dricker mycket kaffe och röker många cigaretter och tänker på sin döda mor, varvat med skvaller och skitprat om en mängd kända människor.

Då tänkte jag jämförelsevis på hur intressant min dagbok är. Jag lämnar ett smakprov "mobilen ringer 5.40, snoozar till 5.55. Stiger upp, drar på mig mysbyxor, jacka, tofflor, tar med Tip och går ut för att hämta tidningen. Tip vägrar att kissa på den lilla promenaden. Dricker kaffe, äter en rostad macka delad i två, en med leverpastej (smörgåsgurka om jag har) och en del med marmelad. Duschar, fixar och trixar, går en ordentlig promenad med Tippan. Kastar mig i bilen påminner mig om var jag skall arbeta idag så att jag åker åt rätt håll. 10-12 timmar senare på väg hem, kollar posten och telefonen, konstaterar att jag orkar inte prata mer idag. Flyttar runt lite saker, går kvällspromenaden och godnatt." Jag kan lägga in lite påhittat lokalt skvaller och några av de svarta sidorna från 2001, så borde detta bli en best-seller och jag blir lika rik som Liza Marklund, hon som för övrigt tycker att pengar är betydelselöst!


Hett boktips:
Johan Theorin, Nattfåk - andlöst spännande
Lars Norén, En dramatikers dagbok - inte fullt så spännande

Inga kommentarer: