fredag 20 november 2009

VÄNNER

Jag saknar mina vänner under helgerna. Men det är klart, umgås man så mycket som vi gör under veckorna, så kanske det är bra att vara ifrån varandra ibland.
En vanlig veckodag kan se ut så här, morgonkaffe med Lotta eller Marianne.
Förmiddagen umgås jag och för intressanta diskussioner med Malou.

Klockan tolv tittar jag in på Woolpack Inn, för att ta en öl eller äta lunch med Sugdens, Kings, Dingels m fl. får höra allt byskvaller och det är inte lite det.
Eftermiddagen är vikt för skogspromenad med Tip och kanske dammsugning ibland.

Halv fyra träffar jag Cesar och diskuterar hunduppfostran, inte undra på att Tippan är inofficiell lydnadnadschampion ;) Så 16.40 äter jag middag med Amy och hennes mamma Maxine, hinner bara hämta andan så rusar Gibbs, Kate, DiNozzo och MacGee in i vardagsrummet. Det gänget hinner bara iväg, så kommer
Charlie, Jake och Alan förbi, då blir det mer skratt än skjutande.
Senare på kvällen varierar umgänget lite, en kväll i veckan träffar jag de desperata hemmafruarna, vi har väl inte så mycket gemensamt, men det är kul att höra vad de har för sig. En annan kväll är jag upptagen med att assistera vid operationsbordet tillsammans med Grey, Stevens, Karev och de andra kollegorna.
Andra kvällar löser jag mord tillsammans med olika avdelningar av CIA och FBI och hjälper Terry och Jörgen att förpassa andar till rätt dimension. En nattmacka med Jordan händer det också att jag tar.
Ja det är jäktigt med så många vänner som vill umgås och få hjälp med både det ena och det andra, inte undra på att jag inte hinner uppdatera bloggen.
Förresten klagade jag över helgerna? men då har jag ju Lasse Bengtsson o mysa med. För att inte tala om lördagskvällens höjdpunkt daten med Jack Malone!

Inga foton på ett tag, har varit på turné o kommit lätt på sné, nej men glömt kameran i Stockholm och den andra är ju ute på långlån!!!

Dagens kloka ord: Varför använda dammsugaren när det finns Tv?

8 kommentarer:

Katja T H sa...

Mycket klokt visdomsord du hade idag. Det ska jag också leva efter. ;)
Tänkte bara meddela att jag gjort ett "storkok" köttsoppa och tänkte höra efter om du vill äta lite av den imorgon? :)

Katja T H sa...

Såg just på Hannas Hantverk att det ska vara julmarknad den 28:e i Oxsta. Vill du också åka? =)

Carina sa...

Hej, kul att du uppdaterat din blogg, brukar titta in lite nu och då. Ser att vi har många gemensamma vänner! Sköt om dej!

Maggie sa...

Hahaa, du har verkligen fullt upp du :P

darkangel och mumma sa...

Jag umgås också med mina vänner ungefär så där. ;)
Men jag klarar inte av Malou så jag köpte en billig dvd-spelare så jag kan umgås med Buffy eller någon annan favorit till frukosten.
Jag måste ju hålla Mumma sällskap på nedre våningen och inte bara stanna i sovrummet.
Mumma uppskattar det!
Så dags för Dark Angel och frukost nu! Aaaningen sent.

Unknown sa...

:-) Fick tips om din blogg av Darkangel- Jag känner många av dina kompisar också. Och vad kul att " träffa på " en till som gärna sitter på puben i Emmerdale!

Hanna sa...

Hehe, det va många trevliga vänner du hade :)
Dammsugaren hör inte till mina 'bästisar' heller :)

Tack för din kommentar hos mig!
Ha d gott!
Kram Hanna

Anonym sa...

Men herregud vad du är social!!!!
När jag är ledig från jobbet då är jag också och drar några öl på Emmerdals pub. Vi måste ha missat varann för jag har inte sett dej där. Nu ska jag snart till Ullared. Få se om jag ser dej där!
Kramis/elli