torsdag 25 juni 2009

SHOPPING....

Shopping är balsam för själen!
Ja, att få gå på en shoppingrunda, förutsättningslöst och med 50 kr i börsen. (lön på fredag) och komma hem med allt detta, det är bara sååå underbart. Ja, slutnotan var inte 50 kr! Men allt på rea, nästan.
Nu går det ju inte att göra en sådan runda utan det bästa av sällskap, Maggan H.
Min bästa support. Hon som alltid hittar det bästa till mig, lånar mig pengar när mina är slut, för att jag ska få med mig mina fynd. Det är väldigt längesedan vi gjorde en sådan här runda tillsammans, så mycket annat har kommit emellan, vinter, höst o vår, tex. Vår runda inleddes med att luncha/dricka kaffe med Carl Philip o Madeleine/Viktoria alias D o K. Tyvärr måste de återgå till sina respektive arbeten, så då fick vi A-kassegänget, börja göra stan och Birsta. Några små blåsor på tårna var bara skönt att känna vid hemkomsten, då vet man i alla fall att man har gjort någonting rejält.
Maggans (shoppingexperten) och min dag avslutades med en mycket god middag!
Grillad fläskytterfilé, haloumi, sallad och LOHMANDERS BEASÅS-vitlök!!! Så underbart gott så inte ens makaroner och korv har en chans.

Mina Fynd... Hårsnoddar som glänser...



Vitt linne från HM 49.90



Ecco skor rea, priset är hemligt!

Dress från KappAhl som jag provat många gånger, nu på Rea 229 kr.
Ja det var resultatet av shoppingen som lade sig som bomull kring hjärtat (det ensamma) men det är inte hela sanningen, för Erik kom med ett par svarta high-water byxor i crepe, från Indiska, fanns bara kvar i Gävle, som belöning för att han hämtade upp dem så slapp han få en puss.
Idag kokar det av värme på Täppan, så det känns lagom att sitta inne framför datorn, Tippan ligger utslagen i skuggan på verandan.
Hej och Hå

4 kommentarer:

Anonym sa...

HA!!! Hemligt pris på skorna! Jag ser minsann att dom kostar hela 9 kronor!!!
Men sickna fynd!!!
JAg har inte ens 50 kr i min börs. 44 kr har jag och dom är ju inte ens mina utan Åkes.
Gode Gud att lönen kommer i morgon. /elli

Katja T H sa...

Jag vill också på shoppingrunda! JAg var på en snabb sådan idag, lönen kom ju, men bara över lunchen. Mina "fynd" finns snart att läsa om på bloggen. :)
Nästa gång jag är ledig en veckodag tycker jag vi tar en tur på loppisar/fyndlager/antikvariat, vad tror du? :)

Maggie sa...

Hahaaa, jag håller mer elli, man ser ju att skorna kostar hela nio kronor ;D

Men tack världens bästa mamma för en riktig mor-dotter-dag. Det behövde vi båda och det gör vi snart om :)

Jag ser här att katja har skrivit att hon tycker ni ska ta en runda på loppis och sånt och det tycker jag med så jag hakar på :)

Nu ska jag börja på en ny bok och Tip är helt utslagen än en gång :)

Anonym sa...

Jag har fyndat gympaskor för 450 kr. Fast Åke suckade!!! Förstår inte varför, ha ha!!!/elli