fredag 10 april 2009

Den Fådda Tuppen


Här är han, Den "fådda" Påsktuppen!


Katja vann honom på lotteri på modevisning i söndags och jag fick adoptera honom. Det är jag så glad för, mina andra påsktuppar ligger nedpackade i någon av 112 flyttkartonger som ännu inte är uppackade. Jag har ju nyss flyttat, det är bara 7 månader sedan! Men snart när det blir varmt i förrådet ska alla lådor tömmas och alla grejor skall få sin plats.

Jajamensan!



Det här är min Sparelefant! Snyggare än Katjas Hubert tycker jag.

I alla fall har han garanterat 307 kronor i magen, och jag har lagt dit flera guldtior och annat sedan jag räknade, det är nog en hel förmögenhet som ligger där nu.


Hur mycket har Hubert i magen, Katja?



Ja, nu är det Påsk, äntligen en ledig dag!



Om någon som läser min blogg och tycker att jag är seg på att skriva, så är förklaringen den att jag arbetar förskräckligt mycket. Långt över 40 timmar per vecka (ok jag tar igen det i ledighet, någon gång) och många kvällar och lördagar. Nu har jag ett schema 5 veckor framåt där jag arbetar på 5 olika platser i veckan. Det är ok, blir bara lite trött när det är nya arbetsplatser med nya människor och lokaler. Nu har jag i alla fall arbetat mig igenom Sundsvalls alla 10 närbibliotek, lite av rekord, tror jag.


Detsamma gäller för de som försökt ringa mig, man blir liksom stum på kvällarna, efter en 11-timmarsdag.



Ullet du behöver inte läxa upp mig!



Det är ju nu tur att jag träffat Kärleken!



Allt kommer i rätt tid, bara man har tålamod att vänta.



Kärleken promenerar och umgås med Tippan, dammsuger, lagar mat och gör matlådor till mig. Kan man få det bättre? Dessutom är det ju väldigt trevligt att komma hem till Någon.



Ja, livet har verkligen förändrats till det bättre.



Nu ska jag gå och titta på ett trädgårdsprogram på tv, så jag får lite inspiration till Tippans Täppa inför sommaren (ett vattenfall vore inte dumt)








19 kommentarer:

Katja T H sa...

Hubert har förtillfället endast 0 kr i magen. Men min guldgris har desto fler guld 10:or. Kanske ska flytta över dom till Hubert så kommer hanikapp din pelefant... ;)
Hur var det med Tuppen, hade han blivit döpt än? ;)
GLAD PÅSK!

Anonym sa...

Men vilken fin elefant!!!!
Jag som trodde det var pga kärleken som det uppdaterades sporadiskt!!!
Njut!!!!/elli

Maggie sa...

Jag tror bestamt att det ar jag som har gett dig den dar elefanten till din elefant-samling :)
Och jag laxar inte upp dig, jag blev bara lite ledsen nar jag laste det dar mailet som vi fick..
Naval, det tar i vi telfon sen. eller nej, vi glommer det helt. jag vet att du jobbar mycket.

Foressten sa ar jag glad for din skull :)
Och jag har kopt en liten sak till dig haromdagen, eller egentligen inte till dig utan till Tippans Tappa men det blir du som far den anda :)
Och vi har tagit massor med blombilder ocksa, som jag tankte att du ska fa sen :)

Puss och kram
P.s Katja, Tuppen heter Rubert :)

Maggie sa...

Hej mamma
Jag tycker Tippan gott kan fa ata upp rottisdamen, da skulle hon bli matt och belaten ;)
Jag vet inte om du fick mitt sms igarkvall men vi hade ju tagit fel pa dagen sa vi kom inte till perth igar, men nu ar vi pa flygplatsen igen och gor ett nytt forsok ikvall :)
(Vi bodde pa spahotell istallet for flygplatsen :D:D:)
Pusss

maggie sa...

Hej mor :)
Japp, vi kommer vara sa utvilade att vi kommer var vakna i ett ar efter det har, haha :)

Varsagod :)
Foto nagra tussilago och blasippor till mig :)

Puss

Katja T H sa...

Ja, vi undrar detsamma...
Jag hade kunnat tänka mig att ge 500 000 för det, OM det hade funnits en CHANS att få huset fuktfritt. Skulle väl ha kommit upp till 1 mille totalt efter alla reparationer + andra utgifter såsom dubbel hyra under perioden, nya köket o.dyl. Undar vad det är för människor som lagt det budet egentligen???

Anonym sa...

Den fådda tuppen är väl i påsk pynt lådan nu eller????/elli

Maggie sa...

E halsar tack, och jag med, for det ar ju jag som har klippt det ;D
Imorn ska jag hitta nan som kan flata mitt for shit vad varmt det ar, nastan sa att jag ocksa vill raka bort det :)

Vi njuter, varenda minut, tilloch med nar det ar som varmast (40grader) och vi svettas hacken av oss. men jag ska inte klaga, jag alskar det!

Puss och kram

Maggie sa...

Ah vad spannande, jag har helt missat att dom spelar :P Blir sa nar man har semester ;P

Hall koll pa resultatet at mig :)
Idag har vi legat pa stranden hela dagen, jag ar rod som en krafta, men det gor inte ont, vi smorjer pa bra :)
Bilder kommer pa bloggen snart :)
och ett mail till dig kommer senare idag, vi ska bara ata middag och ga pa marknaden lite forst med vara grannar.

Saknar dig mamma!
Puss

Maggie sa...

Hej mor, kika in pa www.thailandresort.se sa far du se hur vi bor och har det :)
Pusss

Maggan sa...

Och vi bor i radhuslangan som heter Baan Pau :)

Maggie och Erik sa...

Mamma och Tippis, det ar dags att uppdatera bloggen!

Har pa vart omrade ar tradgarden utan dess like, vakmastaren haller pa med den ca 10 timmar om dagen, jag ska ta tusen bilder at er sa ska ni fa se! :D

Pusss

Maggie sa...

Hahaa, javisst!
Jag tror det ar sa mycket vuxenpoang sa man nastan kan saga att jag AR vuxen nu, mohahaa :D

Erik vill ocksa att du ska kalla honom for gullefjun :D

Puss och kram alskar dig!

Maggie och Erik sa...

Va bra :)
Vi saknar Tippan och Tappan litegrann, det ar nog bast ni uppdaterar bloggen snart!
Halsa!

Puss och kram
Alskar er!

Maggie maggie mu sa...

Usch och fy på er!
Jag som tankte att du Katja skulle dela min garderob med mig, men nu vet jag inte langre :P

Mamma, ar en enda pinal borta fran min garderob sa tror jag att jag maste raka av tippan och gora mig en pals av henne, vad tycker ni om det? Ha!

Puss pa er annats!

Maggie maggie mu sa...

Hennes pals vaxer fort sa det hinner vaxa ut :D
Och du vet val att erikshjalpen var lika med Katjas garderob? :D

PUSSS

Katja T H sa...

Tydligen så räcker det inte med de tidigare vädjandena, så här kommer en order. UPPDATERA!!!
Jag VET att du flyttat ut till stugan med allt vad det innebär, men det är ju faktiskt NU som Tippans Täppa ska ha sin säsong... :)
Eller är det så att han aldrig slutar prata, så du hinner inte med något annat..? ;P

Maggan sa...

Jag har funderat och funderat och tyckt och tankt att nagot har saknats hela resan. Du kom pa vad, MELONSHORTSEN!

Katja T H sa...

Är det inget som gror på Täppan? Det verkar inte så... Är Tippan sysslolös?