onsdag 4 mars 2009

HUNDAR i mitt liv

Detta skulle bli en trädgårdsblogg, men just nu är det väldigt lite trädgård, jag kan då inte se någon, hur jag än spanar. Det är bara vitt, vitt. Gulvit är den enda "trädgård" jag har hemma.



Detta är en Phalaenopsis, vår vinterträdgård just nu. Maggie fick den när hon slutade jobbet i februari. Det som skymtar bakom är en likadan, utan blommor, som jag fick när jag slutade ett vik i september.
Men i väntan på trädgårdssäsongen, tänkte jag att jag jag skriva om böcker eller hundar. Nu blir det hundar!



Någon av dessa är Tippan, då visste jag inte att hon skulle bli min hund.



Här har hon flyttat in till mig Lilla Hjärtat.



Detta är Dennis och Maya. Dennis är Whippet och är tyvärr i hundhimlen, han var en underbart trevlig hund. Maya inte piraya utan chihuahua också helmysig, men hennes mor Dixie var den som fick mitt hjärta att smälta, så till den grad att jag hade henne i knäet och matade henne från tallriken. Fantastiska hundar dessa handväskhundar, stora karaktärer i små kroppar. Tillhör min väninna feeorin.

Min FAVVO nr 1. Sunny, Cairnterrier 6 år. Vi var sambo några år och hon står mitt hjärta mycket nära. Jag höll henne i mina armar i 9 mil på väg hem från uppfödaren. Fantastiskt cool hund.



Favoritpositioner, i soffan och på sin utsiktspost och blir frissad (jag har gått på kurs).
Ett boktips: John Aijvide Lindqvist, Människohamn.

8 kommentarer:

Katja T H sa...

Ja, vi ska vara Tippan-vaktisar och ska fixa ngn som kan gå ut och gå med lill-fisen. Men vi åker ganska sent mot Stockholm, så det är mest nattetid hon är ensam. Det ska nog gå bra. :)

Anonym sa...

ah jag blir helt varm i hjartat nar jag ser bebisbilderna pa TippisVippis har pa andra sidan jordklotet :)
Ikvall har vi varit och atit middag med Celia och Brett! Det var jatte trevligt och jag var ju saklart nervos i onodan. Jag ska sluta vara nervos :)

Pa lordag ska vi ses igen, imorn jobbar dom och da ska vi till en vattenpark IGEN! Storre och mer rutschkanor, hehe :)

Det kanns lite battre med stallet vi bor pa, det ar ju trots allt bara tre dagar och vi ar ju inte inne pa hostelet sa mycket anda.

Nu haller jag pa att ladda upp massor med bilder pa bloggen.
Igar nar vi var ute och promenerade i Noosa natonal park sa fick vi se en livs levande vild koala!!!! Kolla bild pa bloggen!

Jag ska skriva ett mail sa fort jag hinner, men det tar massa tid att ladda upp bilderna sa jag kanske skriver ett mail imorn istallet.

Och snart aker du till sthlm, hoppas du far kul! Halsa fran mig :)

Jag alskar dig mamma!
Puss och kram Maggie

Katja T H sa...

Jag hade inga problem med att logga in och redigera på ditt "sparade" inlägg... Är det säker att det inte bara var allmänt strul med din dator kanske?
Annars så är det ju bra att bara skriva inläggen rakt upp och ner och INTE redigera färger och allt möjligt annat på en gång. Du kan ju göra det EFTER att du lagt upp inlägget istället. ;)
Lycka till!

Anonym sa...

Hahaa, Jag har pa mig fler klader hemifran men det ar ju inget roligt att fota, det ar ju dom nya kladerna som katja och du maste se ;)
Jag vet, visst ar det helt underbart vackert? :) Jag ar lycklig som far se detta med egna ogon :)

Hahaa, halsa Tippen att Koalorna mest sover, hon behover inte vara radd. Det ar typ varldens lataste djur som sover ca 20 timmar om dygnet. Halsa Tippen det och fraga om hon vill komma snart? :)
Hos brett och celia har dom haft en odla som var ca 50 cm lang pa bakgarden, tip kanske vill leka med den istallet? ;)

Och du, fortsatt kampa med sparandet, snart ar det du som sitter pa planet pa vag pa aventyr igen :)
Och jag kan ta hand om Tip da, det lovar jag :)

Puss och kram

Anonym sa...

Kul och kolla din dotter med kille på hennes blogg. Fina bilder!!!

Anonym sa...

Hej Eva!

Måste bara kolla med dig om år-datum-dag som Lisa Fisa Fjärtbralla fyller år/är född?

Om det är i mars så har vi ju den månaden nu :P

Tackar på förhand :o)
Mvh

Katja T H sa...

Jag är inte förvånad över alla butiker som går i KK, men det är ju mycket tråkigt. :/
Tyvärr så har vi ingen gammal telefon till övers. Om du menar, FAST telefon. Mobiltelefoner finns att låna. Det framgick inte vilken typ du var ute efter. :)

Anonym sa...

Hej
Nej det var inte sa farligt blott faktiskt. Daremot fick vi ju salpussar ocksa och dom kan jag lova luktade FISK! Haha!
Tackar, vi kanner oss ganska frascha ocksa ;)
Pa lordag aker vi till sydney!! Det ska bli kul, hors sen.
Puss